
Impact maken met sales!
De mooiste sale is de sale die verschil maakt. Dat een sale echt impact heeft in het leven van de lead. Ik bedoel, dat de koper echt een duidelijke keuze maakt waardoor zijn leven na het maken
van de keuze veranderd. Dat ie bijvoorbeeld na de aankoop nog succesvoller wordt, een betere conditie krijgt, gezonder gaat leven of zelfs licht aan het eind van de tunnel ziet. Maar voordat
iemand die juiste keuze kan maken moet ie bepaalde zaken inzien. Dat de manier waarop het nu gaat niet de juiste is. En dat is verschrikkelijk moeilijk voor mensen die het niet dagelijks doen of
er geen prioriteit van maken.
Bijvoorbeeld bij het omzetten van leads naar klanten voor een sportschool moet je rekening houden met het feit dat mensen moeten stoppen met dat wat ze leuk vinden om te doen, dat ze gaan starten
met iets dat ze verschrikkelijk vinden en daar moeten ze dan ook nog voor betalen!
Het invullen van een formulier op social media is stap één, maar om ook stap twee, drie en vier te zetten en vervolgens te starten met trainen en dat ook vol houden is stap vijf, zes, zeven en
acht.
Onlangs hebben we een mooie pilot gedraaid bij een sportschool/gezondheidscentrum en de resultaten hiervan zijn veelbelovend.
De reactie van de eigenaar:
"Voorheen deed mijn medewerker de leadopvolging. Voor hem was dat een last en moeilijk in te passen in zijn dagelijkse schema. Hij wil graag mensen begeleiden bij het goed uitvoeren van de
oefeningen. Nu we dit uitbesteed hebben, ontstaan er alleen maar winnaars. We verwelkomen gemotiveerde nieuwe leden, we hoeven er niet of nauwelijks achteraan en mijn collega lacht weer. Hij
wordt weer creatief en bedenkt leuke evenementen voor de club. Heel eerlijk, dit is me meer waard dan wat we er voor betalen."
Bij het opvolgen van leads is de juiste kennis van het leiden van het gesprek noodzakelijk. Het is geen vraag en antwoord spelletje met uiteindelijk de vraag of de lead alsjeblieft kennis wil komen maken en een proefabonnement af wil sluiten.
Door het gesprek te sturen en door de juiste vraag op het juiste moment op de juiste toon te stellen gaat de lead beseffen dat het in zijn eigen belang is om nu te veranderen en de juiste keuze te maken.
Met als resultaat dat de ondernemer niet hoeft te leuren en te werken met ongemotiveerde abonnementhouders, maar met mensen die op het puntje van de stoel zitten om aan de slag te gaan en gedreven zijn om resultaat te halen. Zodat we samen echt impact maken in het leven van de koper.
Dat is de rol van van de leadopvolger. Wat mij betreft de mooiste vorm van sales omdat we mensen echt helpen naar beter. Ze moeten het zelf doen, maar als ze bij de start de juiste motivatie hebben ontdekt in zichzelf, zullen de resultaten bijna als vanzelf komen.
Deze vorm van leadopvolging doen we voor sportondernemers (zoals sportscholen, fitnesscentra etc), coaches in de breedste zin van het woord (zoals businesscoaches, life coaches,
vitaliteitscoaches etc) en andere ondernemers en organisaties die onze hulp kunnen waarderen. Deze hulp bestaat uit het doen en/of het leren van leadopvolging.
Wil jij ook werken met gemotiveerde klanten en zoek je hulp bij het opvolgen van je leads, neem dan nu contact op.
Fijn weekend!
Dennis Schomaker
Aanvoerder