OOOOAAAAH WAT SCHATTIG. HOE HEET IE?

Op instagram zag ik een filmpje waarin een jonge vrouw van een jaar of twintig geïnterviewd wordt over het onderwerp cyber security en het belang van het regelmatig veranderen van je wachtwoorden. De interviewer vertelt dat mensen vaak een wachtwoord hebben dat ze voor zichzelf makkelijk kunnen onthouden. Het volgende gesprek ontstaat:

Interviewer: “Heb jij ook zo’n wachtwoord?”

 

Vrouw: “Ja, mijn wachtwoord is de naam van mijn hond en het jaar dat ik mijn diploma heb gehaald.”

 

Interviewer: Oh wauw. Wat voor hond heb je?

 

Vrouw: Het is een Tibetaanse Keeshond

 

Interviewer: Ooooaaaah wat schattig. Hoe heet ie?

 

Vrouw:: Hij heet James

 

Interviewer: Wat leuk zeg en waar ga je naar school?

 

Vrouw: Ik ging naar School X in Y

 

Interviewer: Ah oke, en je bent al klaar?

 

Vrouw: Ja

 

Interviewer: Wanneer heb je je diploma gehaald?

 

Vrouw: Dat was in 2021

 

Met de juiste vraagstelling in bewust gekozen volgorde, weet de interviewer uitspraken te ontlokken, waarmee iemand met andere bedoelingen zijn/haar voordeel mee kan doen.

 

Veel ondernemers hebben geen idee welke vragen ze op welk moment moeten stellen tijdens hun gesprekken met potentiële klanten om invloed uit te oefenen op het eindresultaat. Terwijl het geen hogere wiskunde is en je veel meer klanten kunt scoren in de tijd die je toch al besteedt aan gesprekken met klanten.

 

Vind je het interessant om meer te weten te komen over dit soort gesprekstechnieken, frames en structuren? 

De training Train en Scoor in Sales leert je de 7 stappen van een modern verkoopgesprek. Een gesprek op basis van gelijkwaardigheid, waarbij jij de regie houdt en de klant zich gehoord voelt. 

Resultaat:

  • Betere gesprekken
  • Minder NEE
  • Meer JA
  • Fijner gevoel
  • Vrijer ondernemen

Wil je dat? Klik dan op de link en plan je onbetaalbaar gratis Eureka Sessie

Succesvolle groet,
Dennis Schomaker