Omdat we door de media worden gebombardeerd met het WK voor vrouwen, mag ik ook terug schieten toch? We moeten alles maar accepteren en leuk vinden, maar ik kan met goed fatsoen niet geamuseerd kijken naar vrouwenvoetbal.
Het tempo is te laag, ze hebben moeite met het vinden van dezelfde kleur, bij corners staan zowel aanvallers als verdedigers op de doellijn, door de lucht gespeelde ballen gaan zo hoog dat er ijs aan zit, de trainers van vrouwenvoetbal worden bij de mannen niet serieus genomen en keepers … alleen bij Nederland staat er eindelijk één die het redelijk kan.
Nee, ik heb er helemaal niets mee en toch kijk ik af en toe. Net zoals ik ook niets heb met darten en volleybal en toch kijk ik af en toe.
Maar je mag het niet zeggen. Vrouwenvoetbal verdient meer, aldus de ING in hun campagne. Veel meer onzin in drie woorden kan ik niet bedenken.
Er zijn heel veel groeperingen die meer verdienen dan ze krijgen.
Er zijn ook heel veel groeperingen die meer krijgen dan ze verdienen.
Gelijke kansen voor iedereen is een illusie. Voetbal is nu eenmaal geen populaire sport voor vrouwen. Nu niet, nooit niet. Dat geldt ook voor het Tata Steel-schaaktoernooi en de Fanny Blankers-Koen Games. Nu is er een hype gaande en gaan steeds meer meisjes voetballen. Leuk voor de verenigingen. Zorg voor goede begeleiding, pak de contributie en de extra kantine-inkomsten, want die heb je nodig, en geniet van de hype.
De deelnemers verdienen een miljoenenpubliek op basis van hun sportieve inzet, maar er zijn niet veel mensen die het daadwerkelijk interesseert. Dus is de sport niet interessant voor sponsors.
Wat mij betreft mogen de zogenaamde Oranjeleeuwinnen kampioen worden. Dan hebben ze het geweldig gedaan en een super prestatie neergezet. Ik geef het echt steeds weer een kans en kijk met regelmaat, maar ik vind het niet zo leuk om naar te kijken … mag dat?
Kortom,
Ik ben niet de ideale doelgroep voor vrouwenvoetbal. Ik zal nooit een kaartje kopen, laat staan een shirt met Martens-Van Leer achterop. En toch proberen ze me ervan te overtuigen dat ik het leuk moet vinden.
Gaat niet lukken. Ik ben een dood paard.
Maar hoe zit het bij jou en je bedrijf?
Heb jij je doelgroep duidelijk in beeld?
Weet je wie wel en niet bij je passen?
Probeer je mensen te overtuigen terwijl je weet dat het nooit gaat lukken?
Hoe fijn zou het zijn als je klanten hebt waar jij een goed gevoel van krijgt?
Waar je je vrij voelt om te doen wat jij denkt dat goed is zonder na te hoeven denken over de gevolgen?
Dat je klanten hebt die genieten van jouw gepruts en je er graag voor betalen?
Het kan echt. Ze bestaan. Wil je weten hoe je ze vindt, met ze in gesprek gaat en ze aan je bindt?
Kijk eens naar Succesvol Word Je Zo! en plan je onbetaalbaar gratis Eureka Sessie
Met succesvolle groet,
Dennis Schomaker