Ondanks dat we elkaar niet kenden hadden we meteen een klik. Ik sprak met haar omdat ze gebruik had gemaakt van de mogelijkheid - die mijn opdrachtgever biedt aan zijn volgers - om met mij in
gesprek te gaan over het laten groeien van haar bedrijf.
Ze vertelde dat ze loopt. Momenteel iets minder, maar een regelmatige tien kilometer en ook marathons zijn haar niet vreemd.
Bam! Ik ben één en al oor.
Ik ben hetzelfde. Ik loop ook. Of misschien liep ik. Zeg nooit nooit, maar er is geen planning.
Zelfde schuitje, direct een klik en raak.
Ik houd van hardloopverhalen.
Wat is de reden dat je loopt?
Hoe ervaar je lopen?
Wat zou je nog willen doen?
Waarom?
Amsterdam of Rotterdam?
Rotterdam omarmt de marathon, terwijl Amsterdammers het maar lastig vinden.
De sfeer onder lopers is overal geweldig.
Het kriebelt weer.
Ik zet de schoenen weer klaar.
Bijzonder
Ik vergeet helemaal waarvoor we elkaar eigenlijk spreken.
Ineens geeft ze in een tussen zinnetje een klein probleem aan, waardoor er bij mij een oplossing van mijn opdrachtgever door het hoofd schiet.
Dat zou haar enorm helpen.
We hebben het er kort over en verzanden weer in hardlooppraat.
Na een uurtje spreken we af om elkaar binnenkort nog eens te spreken. Het interesseert me geen reet of ze nu wel of niet koopt. Uit naam van de opdrachtgever hebben we een geweldig gesprek gevoerd en ik weet dat als ze ooit een oplossing voor dat probleem zoekt, ze als vanzelf aan ons gesprek terugdenkt. Verkopen is meer dan verkopen.
Als je eens wilt sparren over de meest ontspannen manier van verkoop die er bestaat, waardoor mensen je leuk gaan vinden en aan je denken als het moment daar is?
Je weet me zo langzamerhand wel te vinden toch?
En anders kijk eens naar Train en Scoor in Sales!
Succesvolle groet,
Dennis Schomaker