Iedere dag spreek ik meerdere ondernemers. En waar ik vroeger als telefonisch verkoper veel eenzijdig door de hoorn blafte, ben ik gelukkig al jaren een luisteraar. Eigenlijk zeg ik niet zoveel,
maar stel ik vooral vragen.
Wat ik heb geleerd is dat het stellen van vragen de antwoorden oplevert die je nodig hebt om te kunnen bepalen of en hoe je degene aan de andere kant van het koperdraadje kunt
helpen.
Door het stellen van vragen krijg ik een kijkje in de wereld van de ondernemer die ik voorheen niet had en ook niet toeliet. Wat interesseerde het mij nou wat hij of zij deed. Als ik maar genoeg
verkocht, dan was de manager tevreden. Want onderaan de streep draait het allemaal om de centen, werd er dan gezegd.
Maar vrij snel kwam er een moment dat ik me niet meer prettig voelde in mijn rol. Ik hoorde mezelf blaffen als een bulldog en het voelde frustrerend als ik de zoveelste ‘nee’ van de dag te horen
kreeg. Ik nam het mee naar huis en die spaarzame ‘ja’ die me eerst energie gaf, deed me niets meer. Daar moest ik echt vanaf.
Dat was het moment dat ik besloot om het anders te doen. Ik moest en zou mijn werkwijze aanpassen en vanaf dat moment ging ik oprechte interesse tonen in de ondernemers die de tijd nemen om met
me te praten. Ik wilde geen blaffer meer zijn.
Ik ben me gaan verdiepen in verkoopstijlen en vaardigheden. Ik heb mezelf ondergedompeld in de theorie achter een goed gesprek, de wijze waarom mensen graag aangesproken worden en hoe het kan dat
zoveel verkopers in gevecht zijn in plaats van ontspannen gesprekken voeren naar een gezamenlijk doel.
Nu jaren later kan ik zeggen dat je als telefonisch verkoper maar weinig invloed hebt op het eindresultaat van het gesprek. Alleen is het zaak om dat kleine stukje 'weinig' zo goed mogelijk te doen om je kansen te maximaliseren. En dan heb je ineens heel veel invloed.
Daarnaast is het belangrijk dat je echt weet wat je belooft en wat je waar kunt maken. Als dat synchroon loopt, gaat het goed en kun je met een gerust hart je aanbod doen aan degene die er voor
open staat.
In mijn geval, in het geval van Aanvalsleiders, weet ik dat ik onze klanten het allerbest kan helpen met bereik en resultaat. Als we samenwerken levert dat bereik en resultaat voor de klant op.
Het gesprek is er voor om uit te zoeken of de gesprekspartner ook geschikt genoeg is om het gewenste bereik en resultaat mee te halen. Als ik denk dat ik waar kan maken wat ik beloof, zal ik mijn
diensten aanbieden. Als ik merk dat het niet zo is, wil ik geen zaken doen.
Passend bereik en resultaat. Dat is wat ik onafhankelijk en op maat aanbied. Wil je succes, extra bereik en meer resultaat, dan is een onbetaalbaar gratis gameplan bespreking misschien helemaal niet zo'n gek idee.
En wees gerust, want als ik denk dat ik je niet kan helpen, help ik je niet, maar geef ik je altijd wat adviezen mee waar je je voordeel mee kunt doen.
Ben jij retegoed in dat wat je doet, maar heb je moeite met het bereiken van de mensen die er volgens jou belangstelling voor zouden moeten hebben, klik op de link hierboven en ik spreek je
snel.
Met succesvolle groet
Dennis Schomaker (Aanvoerder)
Aanvalsleiders| Hoenderkamp 20 | 7812VZ Emmen | Tel: 0591-245670